A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók
A diesel üzemű motor füstölt, füstöl és mindig is füstölni fog. Ennek legfőbb oka, hogy míg a benzines gépjárműveknél az üzemanyagot rendszerint a szívócsőbe porlasztják (így lehetősége van alaposan összekeveredni a beszívott levegővel), addig a diesel üzemű gépkocsinál közvetlen az égéstérbe porlasztják a gázolajat, ahol szinte azonnal meggyullad...
Bizonyára jó néhányunkkal előfordult már, hogy felgyulladt a műszerfalon egy kis lámpácska és fogalmunk sem volt arról, hogy vajon mi lehet az. Igyekeztünk összefoglalni a legfontosabbakat egy kis technikai segítséggel megspékelve.
Sokan fordultak hozzám, hogy segítsek a hibakódok értelmezésében. Erre való tekintettel, kigyűjtöttem P betűvel kezdődő OBD2 hibakódok listáját. A lista természetesen bővülni fog, ahogy az idő engedi közzé fogom tenni további részek formájában.
A motor optimális működése érdekében nagyon fontos a gyújtógyertya megfelelő mérete és hőértéke. A nem helyesen kiválasztott gyertya a motorban működési zavarokat eredményezhet, melynek következménye a megbízhatatlan működés...
Bizonyára sokak számára hatalmas rejtély, hogy valójában milyen folyamatok mennek végbe a másodperc töredéke alatt , mikor benyomjuk a lábunkkal a tengelykapcsoló pedált (kuplung pedált) vagy mikor a sebességváltót az egyik fokozatból áthelyezzük a másikba…
A hengerek tömítési hibáinak kimutatására régóta használt módszer. A sűrítési végnyomás függ a motor fordulatszámától, hőmérsékletétől valamint állapotától. A mérés végrehajtása során a motort az indítómotorral (önindító) forgatjuk körbe, úgy hogy annak beindulását meggátoljuk. A mérés eredményére az akkumulátor és egyéb mechanikai tényezők is teljes befolyásolással bírhatnak, hiszen ezek határozzák meg az indítómotor fordulatszámát. Gondolok itt gyengébb állapotban lévő akkumulátorra esetleg kopott szénkefékre az önindítóban.
Először a nehézgépek, a kamionok valamint buszok körében terjedtek el a szervokormánygépek annak érdekében, hogy a kormányzási erőt a lehető legnagyobb mértékben tudják csökkenteni. Napjainkban szinte csak olyan gépjárművet gyártanak, melyek rendelkeznek ezen felszereltséggel.
A Nissan gépjárművek ECCS integrált motorirányító rendszere a gyújtás primer körét, a befecskendezést, az alapjárati fordulatszám-szabályozást, a hűtőventilátor üzemét és a légkondicionáló rendszert együtt felügyeli. Az ECUcsatlakozó 54 lábas. Az ECCS motorirányító rendszert több mint 10 évig, 1984.1996 között építették a Nissan MPi és SPi motorjaihoz. Az alaprendszer és annak komponensei általában azonosak, különbségeket többnyire csak a forgattyústengely jeladójánál (CAS) találunk.
legtöbb gépjármű tulajdonos találkozhatott már ezzel a kifejezéssel, hogy kettőstömegű lendkerék. Sokan félnek tőle, hiszen általában csak a rémhírek keringenek eme alkatrészről, hogy drága, hamar tönkremegy… . A félelem nem alaptalan, hiszen nem éppen a legolcsóbb alkatrésze az autónak. Esetenként akár 400-500 ezer forintba is kerülhet. Nem beszélve arról, hogy szinte mindig teljes kuplung szettel együtt kell cserélni.
Mit is jelent ez valójában? Veszteségmérésre akkor lehet szükség ha a kompressziómérésnél eltérő értéket kapunk a gyáritól illetve a mérést megelőző hibajelenségekből való következtetéskor ha hengerben lévő hibákat ki szeretnénk zárni. Milyen hibajelenségek lehetnek ezek? Megnövekedett olajfogyasztás, erőtlen motor, egyenetlen járás (három hengerezés) stb. Nyomásveszteség több helyen léphet fel: dugattyúgyűrűknél, szelepeknél… Nézzük kicsit részletesebben a dolgot.
Az akkumulátorok elsődleges feladata, az energia megfelelő tárolása hiszen gépjárművünk ezen energiát használja fel az ajtónyitáshoz (centrálzár esetén), a riasztó működtetéséhez a különböző elektromos fogyasztók tápellátásához pl. üzemanyagrendszer (AC pumpa), gyújtó és izzító rendszerek… valamint az indításhoz szükséges feszültséget is az akkumulátor biztosítja
A Common Rail befecskendező rendszer működési elve
A common rail nyomástárolós befecskendező rendszer esetében a nyomás előállítása és a befecskendezés szét vannak választva. A befecskendezési nyomás a motor fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől függetlenül hozható létre. Az elektronikus dízel szabályozás (EDC) az egyes részegységeket külön-külön hajtja meg.
Elsődleges feladata a belső égésű motorokban lévő különböző alkatrészek kenése, illetve a súrlódás csökkentése az alkatrészek között. Ezen kívül a motorolaj hivatott a hő elvezetésére, a motor tisztántartására valamint a tömítések illetve a fém alkatrészek korrózió elleni védelmére és kenésére.
A gépjárművekben rejlő alapjáratot szabályzó eszkö
A befecskendezős gépkocsik megjelenésével(idestova 25 évvel ezelőtt) új alapjárati eszközök kerültek forgalomba. Az addig ismert a porlasztóknál alkalmazott megkerülő levegős, megkerülő keverékes és ütköztető csavaros fix állítások mellett az üzemállapotnak megfelelő változó beavatkozások is terítékre kerültek.
A motorerő arányos a hengerekbe jutó levegő és üzemanyag mennyiségével. Nagyobb motorok esetében a folyamat ugyanaz, a nagyobb motor több levegőt szív be, így nagyobb teljesítményre képes.
A külső kipufogógáz-visszavezetésnek (EGR) elsősorban a nitrogén-oxid csökkentésben van nagy jelentősége. A cikkben a Pierburg GmbH újfajta elektronikusan szabályozottkipufogógáz-visszavezető szelepét mutatjuk be, amelynek beszerelését dízel- és közvetlen befecskendezésű Otto-motorokba a jövő emissziós követelményeinek a teljesítése indokolja.