A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Hírek

Nissan Primea P11 1.6 benzin 1999

A japán acél

Skoda Octavia 1.9 TDI 110 LE 1998

Egy 17 éves autótól nem vártam ennyit...

Fiat Stilo 1.2 Benzin 2001

Egy kellemes olasz autó benyomását keltette számomra...

A részecskeszűrő, más néven FAP, DPF.

A diesel üzemű motor füstölt, füstöl és mindig is füstölni fog. Ennek legfőbb oka, hogy míg a benzines gépjárműveknél az üzemanyagot rendszerint a szívócsőbe porlasztják (így lehetősége van alaposan összekeveredni a beszívott levegővel), addig a diesel üzemű gépkocsinál közvetlen az égéstérbe porlasztják a gázolajat, ahol szinte azonnal meggyullad...

Műszerfal visszajelző ikonok

Bizonyára jó néhányunkkal előfordult már, hogy felgyulladt a műszerfalon egy kis lámpácska és fogalmunk sem volt arról, hogy vajon mi lehet az. Igyekeztünk összefoglalni a legfontosabbakat egy kis technikai segítséggel megspékelve.

Gépjármű OBD2 hibakódok 1. rész

Sokan fordultak hozzám, hogy segítsek a hibakódok értelmezésében. Erre való tekintettel, kigyűjtöttem P betűvel kezdődő OBD2 hibakódok listáját. A lista természetesen bővülni fog, ahogy az idő engedi közzé fogom tenni további részek formájában.

A befecskendező rendszerek fejlődése

Néhány gondolat arról, hogyan fejlődtek a befecskendezési rendszerek a belsőégésű motorokban.

A gyújtógyertya feladta, felépítése, gyertyaképek

A motor optimális működése érdekében nagyon fontos a gyújtógyertya megfelelő mérete és hőértéke. A nem helyesen kiválasztott gyertya a motorban működési zavarokat eredményezhet, melynek következménye a megbízhatatlan működés...

A sebességváltó működési elve

Bizonyára sokak számára hatalmas rejtély, hogy valójában milyen folyamatok mennek végbe a másodperc töredéke alatt , mikor benyomjuk a lábunkkal a tengelykapcsoló pedált (kuplung pedált) vagy mikor a sebességváltót az egyik fokozatból áthelyezzük a másikba…

Sűrítési végnyomás mérés menete

A hengerek tömítési hibáinak kimutatására régóta használt módszer. A sűrítési végnyomás függ a motor fordulatszámától, hőmérsékletétől valamint állapotától. A mérés végrehajtása során a motort az indítómotorral (önindító) forgatjuk körbe, úgy hogy annak beindulását meggátoljuk. A mérés eredményére az akkumulátor és egyéb mechanikai tényezők is teljes befolyásolással bírhatnak, hiszen ezek határozzák meg az indítómotor fordulatszámát. Gondolok itt gyengébb állapotban lévő akkumulátorra esetleg kopott szénkefékre az önindítóban.