A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Fiat Stilo 1.2 Benzin 2001

Fiat Stilo 1.2 Benzin 2001

Először vonakodtam kipróbálni a kis Stilo-t, mert nem vagyok annyira olasz autó párti. Külsőre mindig is tetszettek, de valahogy a közhiedelem nagyon rányomta a bélyegét a márkára. Első ránézésre tényleg azt kell, hogy mondjam nagyon tetszetős a formája, főleg a háromajtós változatnak. A felszereltség már az alapmodellnél és gazdagnak számított a maga idejében. Az ütközésvédelme nagyon jó. Ha jól emlékszem még napjainkban is 4 csillagos a töréstesztje az EURO NCAP tesztje szerint, ami valljuk be dicséretes.

Mikor először beleültem nagyon megfogott a belső design. Minden a helyén volt. Sehol egy kopogós műanyag a műszerfalon. A fedélzeti számítógép nagyon sok lehetőséget kínál a sofőr számára. Ezekből kiemelném (ami nekem nagyon tetszett), hogy mi magunk is be tudjuk állítani azt, hogy a gépkocsi elindulásával a centrálzár magától lezárjon 20 km/h sebességet meghaladva. De tovább megyek. Be lehet állítani, hogy a távirányítóval első gombnyomásra csak a bal első ajtó nyíljon ki, majd a másodikra a többi ajtó. Véleményem szerint a Stilo meghaladta a korát, amely a fejlett elektronikájának köszönhető.  Az igazat megvallva, nem találkoztam még egy ilyan árkategóriájú kocsival amiben ilyen audiorendszer lenne gyárilag mint a Stiloban. Ez leginkább annak köszönhető, hogy az ajtókárpit alatt rejtőzik egy fém borítás, ami az egész ajtót befedi. Ezért mondhatni, hogy az ajtók úgy funkcionálnak, mint egy mélyláda.

Erőforrás:

Az 1.2-es 80 lóerős motortól túl nagy csodát nem kell várni, de annak ellenére, jól mozgatja a karosszériát a hatsebességes váltóval. Egy kiforrott motorról van szó, mely túl sok hibát nem rejthet magában. A fogyasztása városban 7 liter körül szokott alakulni. Az 1.4-es motor sajnos hajlamos az olajfogyasztásra, az 1.6-os pedig sokat fogyaszt. Létezik még belőle 1.8-as verzió, amire azt mondják, hogy elég takarékos, amely a japán Hitachi motorvezérlőnek köszönhető. Akik viszonylag sokat autóznak azoknak pedig jó alternatíva lehet az 1.9 JTD.

Sajnos az olasz hagyományokkal a Stilonak sem sikerült felszámolni. Gondolok itt az állandó elektromos hibaüzenetekre. Airbag failure, Engine Fault… A légzsák hiba nagyon gyakori. Ezt általában az ülés alatti csatlakozónak a kontakthibája okozza. Az Engine Fault hiba akkor is megszokott jelenni ha a katalizátor hatásfoka csökkent. Ezt mondjuk csak egy diagnosztikával lehet kideríteni. Sokan nem tudják, de a CAN rendszerrel szerelt autók (köztük a Stilo is), nagyon érzékeny az akkumulátor állapotára. Ha gyenge az akku, akkor rengeteg hibát össze tud szedni az autó, hiszen nem kapnak megfelelő feszültséget az elektromos alkatrészek. Ez még csak a kisebbik hiba. A nagyobb baj ott van, hogy egy gyenge akkuval véghezvitt indítási kísérlet akár valamelyik elektromos fogyasztó végleges meghibásodásához is vezethet. Érdemes rá figyelni.

Továbbá típushiba a kuplungpedálban lévő műanyag elem is, ami a felső munkahengernek a szárát hivatott megtámasztani. Ha átszakad, vagyis kikopik, akkor nagyon alul fog a kuplung, amiért sokan egyből kuplung szettet cserélnek és meglepődve tapasztalják, hogy a hiba nem szűnt meg.

Ezek azok az úgynevezett típushibák, melyekkel idáig találkoztam

Karosszéria:

A Stilo karosszéria nagyon jó. Abszolút nem hajlamos a korrózióra. Érezni lehet, hogy van benne anyag. Elég jól variálható az utastér, főleg a kombinál. Hosszútávon is kényelmes. A csomagtartó mérete számomra több mint kielégítő a kategóriájához képest.  

Összességében egy jól összerakott gépsárkányról van szó. Van néhány típushibája melyek viszonylag könnyen orvosolhatóak. Ami igaz, hogy törődést igényel, ha előjön. De ettől eltekintve technikailag igencsak fejlett és motorikusan megbízható autónak tartom. Éppen ezért senkit sem beszélnék le róla. Az biztos, hogy a vásárlás előtt egy FIAT márkaszervizben való átvizsgálás sokat segíthet a későbbi költségek fomraaragásán.

A tesztett készítette: Balogh Richárd