A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Hírek

A szervokormány működési elve

Először a nehézgépek, a kamionok valamint buszok körében terjedtek el a szervokormánygépek annak érdekében, hogy a kormányzási erőt a lehető legnagyobb mértékben tudják csökkenteni. Napjainkban szinte csak olyan gépjárművet gyártanak, melyek rendelkeznek ezen felszereltséggel.

Nissan hibakódolvasás

A Nissan gépjárművek ECCS integrált motorirányító rendszere a gyújtás primer körét, a befecskendezést, az alapjárati fordulatszám-szabályozást, a hűtőventilátor üzemét és a légkondicionáló rendszert együtt felügyeli. Az ECUcsatlakozó 54 lábas. Az ECCS motorirányító rendszert több mint 10 évig, 1984.1996 között építették a Nissan MPi és SPi motorjaihoz. Az alaprendszer és annak komponensei általában azonosak, különbségeket többnyire csak a forgattyústengely jeladójánál (CAS) találunk.

A kettőstömegű lendkerék működési elve

legtöbb gépjármű tulajdonos találkozhatott már ezzel a kifejezéssel, hogy kettőstömegű lendkerék. Sokan félnek tőle, hiszen általában csak a rémhírek keringenek eme alkatrészről, hogy drága, hamar tönkremegy… . A félelem nem alaptalan, hiszen nem éppen a legolcsóbb alkatrésze az autónak. Esetenként akár 400-500 ezer forintba is kerülhet. Nem beszélve arról, hogy szinte mindig teljes kuplung szettel együtt kell cserélni.

Nyomásveszteség mérés menete

Mit is jelent ez valójában? Veszteségmérésre akkor lehet szükség ha a kompressziómérésnél eltérő értéket kapunk a gyáritól illetve a mérést megelőző hibajelenségekből való következtetéskor ha hengerben lévő hibákat ki szeretnénk zárni. Milyen hibajelenségek lehetnek ezek? Megnövekedett olajfogyasztás, erőtlen motor, egyenetlen járás (három hengerezés) stb. Nyomásveszteség több helyen léphet fel: dugattyúgyűrűknél, szelepeknél… Nézzük kicsit részletesebben a dolgot.

Az akkumulátor feladata

Az akkumulátorok elsődleges feladata, az energia megfelelő tárolása hiszen gépjárművünk ezen energiát használja fel az ajtónyitáshoz (centrálzár esetén), a riasztó működtetéséhez a különböző elektromos fogyasztók tápellátásához pl. üzemanyagrendszer (AC pumpa), gyújtó és izzító rendszerek… valamint az indításhoz szükséges feszültséget is az akkumulátor biztosítja

A Common Rail befecskendező rendszer működési elve

A common rail nyomástárolós befecskendező rendszer esetében a nyomás előállítása és a befecskendezés szét vannak választva. A befecskendezési nyomás a motor fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől függetlenül hozható létre. Az elektronikus dízel szabályozás (EDC) az egyes részegységeket külön-külön hajtja meg.

A motorolaj feladata

Elsődleges feladata a belső égésű motorokban lévő különböző alkatrészek kenése, illetve a súrlódás csökkentése az alkatrészek között. Ezen kívül a motorolaj hivatott a hő elvezetésére, a motor tisztántartására valamint a tömítések illetve a fém alkatrészek korrózió elleni védelmére és kenésére.

A gépjárművekben rejlő alapjáratot szabályzó eszkö

A befecskendezős gépkocsik megjelenésével(idestova 25 évvel ezelőtt) új alapjárati eszközök kerültek forgalomba. Az addig ismert a porlasztóknál alkalmazott megkerülő levegős, megkerülő keverékes és ütköztető csavaros fix állítások mellett az üzemállapotnak megfelelő változó beavatkozások is terítékre kerültek.

Turbófeltöltő működése

A motorerő arányos a hengerekbe jutó levegő és üzemanyag mennyiségével. Nagyobb motorok esetében a folyamat ugyanaz, a nagyobb motor több levegőt szív be, így nagyobb teljesítményre képes.

Pierburg elektronikus EGR-szelep

A külső kipufogógáz-visszavezetésnek (EGR) elsősorban a nitrogén-oxid csökkentésben van nagy jelentősége. A cikkben a Pierburg GmbH újfajta elektronikusan szabályozottkipufogógáz-visszavezető szelepét mutatjuk be, amelynek beszerelését dízel- és közvetlen befecskendezésű Otto-motorokba a jövő emissziós követelményeinek a teljesítése indokolja.