A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Mobil állapotfelmérés

Miért jó ez a vásárlónak és az eladónak egyaránt?
Bizonyára sokakban megfogalmazódott a kérdés, hogy vajon megéri-e vagy sem az autó?

Miért jó ez a vásárlónak és az eladónak egyaránt?

Bizonyára sokakban megfogalmazódott a kérdés, hogy vajon megéri-e vagy sem az autó? Itt most leginkább arra gondolunk, hogy Ár/érték arány szembeállítva az esetlegesen felmerülő szerviz költségekkel. Nyilván  nem arról van most szó, hogy le kell cserélni a fékbetétet és a féktárcsát illetve a kötelező szűrőket a motorolajjal. Hanem arról, hogy jó lenne minél pontosabb képet kapni az autó állapotáról és most legyen szó vételről vagy felvásárlásról. A magánszemélynek és a kereskedésnek érdeke, hogy jó autót vegyen meg és értékesítsen, hiszen így mindenki megkímélheti magát a nem várt bonyodalmaktól, szervizköltségektől.

A bevizsgálás menete

Először a karosszériát vizsgáljuk meg. Ez azért fontos, mert például egy korábbi sérülésből adódóan rengeteg problémánk lehet a birtokbavételt követően. Előfordulhat, hogy nem jól lett lefényezve az adott elem, amin idővel elkezd felpattogni a festék, vagy rosszul volt javítva a karosszéria, ami miatt beázik az autó. Ezt akár okozhatja egy "sima" szélvédőcsere is, de mindenesetre elég kellemetlen tud lenni, ha belülről kezd kifelé korrodálni az autó vagy netalán valami elektromos zárlat keletkezik. A karosszéria hibák kiszűrésre számtalan technika létezik, de a legalapvetőbb a rétegvastagság mérés. 

Motortér

Első körben szivárgásra utaló nyomokat keresünk. Ezt követően amennyire lehetséges ellenőrizzük szemrevételezéssel a karosszéria állapotát is, korrózió valamint szakszerűtlen javítás után kutatva. Indítás előtt ellenőrizzük a motorolaj valamint a folyadékok szintjét. Miután elindítottuk a motort megvárjuk míg eléri az üzemi hőfokot és ellenőrizzük a kartergáz mennyiségét is. Az üzemi hőfok elérésig figyelemmel kísérjük az erőforrás hangját alapjáraton majd emelt fordulaton - üzemi hűfok elérése után - illetve a kettőstömegű lendkerék és a nyelestengely csapágy hibájára utaló jeleket is. 

Motormenedzsment 

A motorvezérlő számtalan titkot el tud árulni a kiszemelt járműről, amit egy korszerű diagnosztikai rendszerrel szinte tökéletesen ki lehet olvasni. Erre azért van nagy szükség, mert még ha nem is világít a "Check Engine" lámpa, abban az esetben is lehetnek tárolt hibák, melyek javítási költségei igen nagy összeget képviselhetnek. Példaként szemléltetve egy részecskeszűrős diesel autót. Nagyon fontos érték a differenciál nyomás különbség. Ebből lehet következteni a koromcsapda telítettségéről. Minél nagyobb a nyomáskülönbség annál valószínübb egy részecskeszűrő tisztítás, rosszabbik esetben pedig annak cseréje, ami egy használt 10 éves autónál akár a vételár felét is képviselheti. 

 

Folyadékok

Sokan nem foglalkoznak a fékfolyadékkal pedig a legtöbb gépjárműnél előírés annak cseréje 2 évente. A régi, elhasznált fékfolyadék sokkal könnyebben forr fel, melynek erdeményeképpen megnövekedett fékúttal számolhatunk. Nem beszélve arról, hogy van egy olyan tulajdonsága, hogy megköti a levegőben található párát, melynek köszönhetően korrózió léphet fel a fékberendézes belül. Általában ennek köszönhető, hogy idő előtt mennek tönkre az ABS egységek. Extrém esetben a felhalmozódott iszap el tudja tömíteni a teljes fékrendszert, melynek javítási ára igen magas költségekre rúghat. Szerencsére a fékfolyadék vizsgálatát nagyon könnyen el lehet végezni a megfelő műszerrel.

A hűtőfolyadékkal általában még annyira sem szoktat foglalkozni, mint a fékfolyadékkal. A hűtőfolyadék szerepe elsősorban nem más, mint az hogy biztosítsa a megfelő hűtést az erőforrás számára. A legtöbb gépjármű vezetőnek csak ez jut eszébe róla, holott kiemelt szerepet játszik a motor gumi alkatrészeinek a kenésében is, mint például a vízszivíttyú tömszelencéje. Nem szabad azonban megfeledkezni a korrózió gátló hatásáról sem illetve arról a fontos dologról melyet fagyási pontnak nevezünk. A hűtőfolyadék állapotát is egyszerűen el leehet végezni egy refraktométer segítségével.

Gumiabroncs állapota

Szemrevételezéssel ellenőrizzük a gumiabroncsok állapotát, melyek igen árulkodó jelekre tudják felhívni a figyelmet a futómű állapotát tekintve, a kopásmintát látva. Futómű tekintetében általában elmondható, hogy MacPherson vagy Multilink - úgynevezett soklengőkaros - futóművel szerelték a személyatókat. Sajnos a multilinknél egy futóműfelújítás elég borsos árat tud jelenteni. Szerkezetét tekintve bonyolultabb és drágább az előállítása, ámde sokkal jobb tapadást is biztosít. Közel a teljes gumifelület az úton tud maradni kormányzás esetén is. Állapotfelmérés esetén valamennyi abroncsnyomást ellenőrizzük.

Miután átvizsgáltuk a gépjárművet egy próbakört hajtunk végre. Ezen idő alatt az észlelt hibákat rögzítjük. A teljes állapot felmérésről egy állapotlapot állítunk ki, melyből egy példányt átnyújtunk a bevizsgálást kérő személynek. 

Kérjen időpontot akár emailben vagy telefonon +36 20 350 15 29