A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Skoda Octávia ablakemelő szerkezet csere

Azzal fordultak hozzánk, hogy nem működik egy Octavia kombi bal hátsó elektromos ablaka. Sokat nem kellett törődni a hiba feltárással, mert egyértelműen hallható volt a bowdenek ropogása, mikor működtetni szerettük volna a kapcsolóval. Nem volt mit tenni, ajtókárpit le…

A fogantyút le kell pattintani. Érdemes műanyag patentkiszedővel alányúlni, mert könnyen megkarcolhatjuk. Van benne két db műanyag, ami megvezeti. Magunk felé kell húzni vízszintes irányban.

Egy párszor már próbálkoztak vele. Ahhoz képest igen nehezen lehetett kiszedni a burkolatot.

A képen jól látszik az előző szakszerűtlen leszerelésből adódó hibák. Kettő darab csavar  tartja a fogantyút.

Ha ezekkel megvolnánk, akkor jöhet a hangszóró rács kipattintása, mely alatt szintén egy csillag fejű csavar található. A rács könnyen lejön, de azért legyenek óvatosak a kiszerelésnél.

Aki egy kicsit szemfülesebb, az rögtön észreveszi a képen, hogy a fólia a háttérben el van szakadva. Ez sajnos arra utal, hogy volt már babrálva az ajtó.

Ha a fentiekkel megvagyunk, akkor jöhetnek az ajtókárpit szélén lévő apró csavarok. Ezek alap esetben Torx fejűek (Torx 15). A csavarok eltávolítása után megkezdhetjük az ajtókárpit leszedését. Figyeljünk a csatlakozókra, amik a hangszóróra és az ablakemelő gombjára mennek. Ne felejtsük el levétel közben kiakasztani az ajtónyitó bowdenjét.

Sajnos itt maga a kárpit levétel nem volt túl egyszerű, mert valaki "megtuningolta" az ablakot, hogy ne csússzon le. Jó széles műanyag darabokat beékelt az ablak és a kárpit közé. Hát ez "no comment"...

Nem akartam hinni a szememnek. Még a célnak sem felelt meg, mert mindig lecsúszott az ablak.

Utoljára ilyet Ladákban láttam, hogy fával meg hungarocellel legyen kitámasztva az ablak. Ennél jobb már csak az lett volna, ha egy csavarhúzót tettek volna az ablak és a kárpit közé!

Először érdemes a szerkezetet tartó csavarokat kiszerelni és majd a végén az üveget rögzítő konzol csavarjait. Ha ezek meg vannak, akkor toljuk fel az üveget és kezdjük el kifordítani a szerkezetet, hogy könnyebben le tudjuk szedni az elektromos motorról a csatlakozót.

Miután a kezünkben van a szerkezet szereljük le a motort. Nem kell megijedni, hogy hol állt a motor, mert nem fontos úgy ahogy az ablak pozíciója sem számít, hogy fent vagy lent volt. Többféle utángyártott szerkezet van és elvileg mindengyikre át lehet szerelni a motort gond nélkül. Ne essünk egyből pánikba ha látunk három darab patentot az új szerkezeten és nincs meg a motor felfogatási helye. Szereljük ki a patentokat és a megfelelő oldalról tegyük fel az elektromos motort majd a másik oldalról helyezzük be a csavarokat és húzzuk meg. A sín felületét érdemes minimálisan megkenni valamivel. én erre a célra rézpasztát használtam. Az összeszerelésnél előbb szereljük be és húzzuk meg a szerkezetet, majd ezután engedjük a helyére az ablakot és rögzítsük azt is. Ha ezt megcsináltuk el lehet kezdeni a kárpit visszaszerelését.