A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Renault Megane 1.4 16V ingadozik az alapjárat

Az alábbi hibajelenséggel érkezett hozzám egy Renault Megane 1.4 16V: hidegen első indításkor az alapjárat felmegy 2000-2500 fordulat/percre, mikor kezd bemelegedni akkor pedig 650 és 1400 között ingadozik.

Első gondolatom az volt, hogy bevetem a jó öreg féktisztítós „trükköt”. A várt eredmény azonban elmaradt. Egyáltalán nem volt semmilyen reakció pedig körbefújtam rendesen a szívósort és környékét. Ettől függetlenül szinte biztos voltam abban, hogy valahol fals levegőt szív. Megrendeltem hozzá a gyári szívósor tömítés készletet majd nekiláttam a cseréjéhez. Sok szakértelem nem szükséges a dologhoz. Van pár eldugott csavar, amit képekkel be is mutatok, hogyha otthon valaki nekiáll, akkor ne érje meglepetés. Torx dugókulcs és Torx bitfejekre mindenképp szükség lesz. Végszükség esetén megteszi a 10-es dugókulcs is, de ez esetben számolni kell, hogy elnyalódhat a feje a csavarnak.

Első lépésként le kell kötni az akkumulátort illetve a gyújtótrafókat valamint a fojtószelep környékén lévő csatlakozókat. Ezt követően kiszereljük a műanyag rezonátort illetve szétcsavarjuk a légszűrőházat. Ezen alkatrészek eltávolítása után férünk hozzá ahhoz a konzolhoz (Lambdaszonda csatlakozót tartja), amit le kell szereljük, hogy el tudjuk majd forgatni magát a légszűrőházat, ami csatlakozik a fojtószelepre.

 

Ezt követően megkezdhetjük a szívócső csavarjainak az eltávolítását. A beszívott levegő hőmérséklet érzékelő csatlakozója alatt is van egy csavar. Ezt a csatlakozót a kettes és a hármas henger között találjuk a szívósor elején. A két hosszú csavart ami a fojtószelep mögött van nyugodtan kiszerelhetjük.

A csavarok eltávolítás után a fojtószelepet kell leszerelni. Anélkül nem tudjuk leemelni a szívósort. Feszegetni nem érdemes, mert sajnos hamar eltörik. A csavar teljesen merőleges a motorra nézve. Sajnos sokat nem látunk mikor csavarjuk ki.

Ezután a szívósort gond nélkül leemelhetjük. A gyújtótrafókat nem szükséges kiszerelni.

A tömítések kiszerelése után mindenképp le kell tisztítani a motoron a felfekvő felületeket illetve magát a szívósort is főleg azon részét ahová belefekszenek a tömítések.

Ha már szét volt szedve gondoltam megpucolom a fojtószelepet is. Az más kérdés, hogy rá is fért egy kis takarítás.

Miután minden el lett takarítva, ahogy kell megkezdődött az összeszerelés. A fojtószelepre a légszűrőházat könnyebb úgy visszatenni, ha egy kis szilikonzsírral bekenjük az új gumigyűrűt. Ha az akkumulátort lekötjük mielőtt bármilyen csatlakozót széthúzunk, akkor nem lesz szükség alaphelyzetbe állítást csinálni számítógéppel. Természetesen az alapjárat ingadozás azonnal megszűnt.