A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Renault Megane 1.4 16V remeg a kormány.

 

Egy kedves ismerősöm azzal fordult hozzám, hogy remeg az egész karosszéria onnantól kezdve, hogy elindul az autóval.

Több autószerelőnél volt már és mindenki mást mondott.

Konkrétan senki sem bökött rá egy alkatrészre, hogy na az a hibás. Feltételezték, hogy meghibásodott a féltengely, tönkrement a váltó…

Az első és legfontosabb, hogy tisztában legyünk azzal, hogy ennek a típusnak valóban voltak a váltóval problémái. A kihajtás nem sikerült valami forradalmian erősre. A váltóban lévő  kis „csillag” szokott idő előtt elkopni, ami a féltengely lógását eredményezheti. Ez valóban okozhat kormányszitálást és remegést, de ezt lehet érezni ha kézzel megmozgatjuk a féltengelyt (közvetlen a kihajtásnál). A differenciálmű meghibásodása esetén is lehet ilyen hibajelenségekkel találkozni bár hozzáteszem, hogy nekem még nem volt szerencsém ehhez. Egy szónak is száz a vége behoztam az aknára és felbakoltam majd levettem a kerekeket.

A féltengely valóban lógott egy kicsit, de az még bőven a határon belül volt. Átrángattam a futóművet, amiben semmilyen rendellenességet nem tapasztaltam. Hibátlan volt az összes lengőkar szilent, nem lógott a toronygumi… Tényleg mindent rendben találtam. Akkor mégis mi lehet? Tettem fel a kérdést magamban. Megkértem a tulajt, hogy indítsa be az autót majd tegye harmadikba és engedje fel a kuplungot és adjon neki egy kis gázt. így tudtam reprodukálni azt mintha haladna az autó. Tekertük a kormányt jobbra és balra, de a féltengelyek úgy működtek, ahogyan kell. Leállítottuk az autót majd visszatettem a kerekeket és újra eljátszottuk az előző szituációt. Azt hittem nem hiszek a szememnek. A bal oldali kerék annyira ütött, hogy nem is csoda, hogy vibrált a váltókar és remegett a karosszéria menet közben. Tanulság az esetből, hogy néha érdemes lehet több szakemberrel megnézetni az autót mielőtt egy drága szervizelésre kiadnánk valahol több tíz vagy akár százezer forintot. Szándékosan csak a váltónak az alkatrész árát írom le, ami egy hivatalos Renault márkakereskedésben 35 ezer forintba kerül. A többiről nem is beszélve: új féltengelyek, váltóolaj stb… Ezen esetben egy darab bontott felni és egy gumizás volt a költség, ami cirka 6000 forintba került.