A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Opel Corsa C 1.0 Kuplung csere

Első ránézésre egyszerűnek tűnik, de valójában nem az! Mikor alánéztem egyből láttam, hogy le kell venni a komplett bölcsőt illetve a kipufogót is.

A szokásos módon kezdtem hozzá. Elsőként a féltengely anyákat lazítottam le majd felbakoltam és levettem a kerekeket illetve szétkötöttem a futóművet (kormányösszekötő gömbfej, trapéz gömbfej illetve stabilizátor pálca). 

Ezt követően leengedtem a váltóból az olajat és kihúztam a féltengelyeket. Nincs leengedő csavar, így a teknőt kell meglazítani. Sajnos a benne lévő olaj folyik mindenfelé.  

A billenés gátló bakot 3 csavar fogja. A felső csavar kivételéhez kicsit meg kell billenteni a motort. 

A következő lépés a kipufogó levétele volt. Sajnos azzal szembesültem, hogy valaki már cserélt rajta középső kipufogódobot. A probléma gyökerét a gyári összeeresztés elhagyása jelentette. Az egészet egyben kellett levenni. 

A kormányművet két csavar fogja. Érdemes felkötni mielőtt tovább megyünk.Ezen procedúra után jött a bölcső levétele. Itt nagyon fontos megemlíteni, hogy a hűtő is a bölcsőn támaszkodik ezért mindenképp fel kell kötni ha nem akarjuk, hogy a nyakunkban landoljon. Összesen két fül támasztja meg alulról amit oldalanként két-két darab csavar rögzít a bölcsőhöz. A bölcsőt négy darab csavar rögzíti a karosszériához. Két darab emelővel megtámasztottam (elöl és hátul) majd elkezdtem meglazítani. Fontos, hogy a kulisszát tartó konzolt levegyük. Ez a kormánymű felett helyezkedik el és egy 30-as Torx fejű csavar fogja. Enélkül nem tudjuk majd leengedni a bölcsőt, mert feltámaszkodik a kormányművön. A bölcső eltávolítása után alátámasztottam a motort majd kivettem a váltótartó bakot a hozzá tartozó konzollal együtt. Ezek után jöhettek a váltó csavarjai és az apróságok (kulissza szétkötés, tolatólámpa kapcsoló, kinyomócsapágy olajcső).

A váltó levétele után látni lehetett, hogy a főtengely szimering is megadta magát így az is cserélve lett.

A kuplung szerkezet és a tárcsa levétele után szembesültem azzal, hogy valószínüleg nem jó méretű tárcsa van benne, mert egyértelműen látszik, hogy a lendkerékre nem feküdt fel teljesen.

Maga a szerkezet és a lendkerék is meg volt égve. 

A szerkezetnek az ernyőrugói el voltak kopva illetve gyengülve.

A tárcsa kiválasztása nem volt egyszerű. A benne lévő tárcsát nem lehetett kapni. Mivel korábban volt már kuplung cserélve csak arra tudtam gondolni, hogy nem a megfelelő tárácsával lett összerakva. A létező összes kuplungszettel össze lett hasonlítva és végül a benne lévő tárcsához a méretben legközelebb állóval lett összetéve, természetesen a lendkerék síkbahúzását követően.

Természetesen ha már le volt szedve a váltó, meg lett szüntetve az összes olajfolyás ( kapcsolófedél, karter, féltengely szimering). 

Összességében viszonylag hosszadalmas a művelet, mert teljesen szét kell szedni az autót. A hidraulikus kinyomócsapágy cseréje igényel még némi kézügyességet, illetve nagyon fontos, hogy a három darab rögzítőcsavart fokozatosan húzzuk meg, mert ha nem teljesen fekszik fel a kinyomócsapágy, az váltóolajfolyást eredményezhet, mert a csapágyházon van egy gumigyűrű, aminek pontosan kell illeszkednie.