A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Skoda Octavia 1 beázik valahol.

Kezdeném rögtön azzal, hogy ez egy napfénytetős változat. Ebből kifolyólag kicsit bonyolultabb a beázás pontos meghatározása. Az első észrevételem az volt, hogy mindig büdös (áporodott) szag volt az autóban. Kezdetben leellenőriztem az esőcsatornát, amit azért tettem meg, mert láttam, hogy vizes a ventilátor alatti takaró burkolat.

Szomorúan konstatáltam, hogy el volt tömődve. Lelkesen kitakarítottam gondolván, hogy meg is oldottam a problémát. Hát sajnos nem. Pár napra rá jött egy nagyobb eső és észrevettem, hogy a tetőkárpit a jobb első sarkánál vizes. Lebontottam a kárpitot, majd arra a következtetésre jutottam, hogy ez nem mostanában kezdődhetett. Vizes volt a napfénytetőt működtető motor is.

A tálca kivezetésénél is voltak vízfolyásra utaló nyomok. Jött az ötlet, hogy öntök egy kis vizet a tálcába. Nagyon nehezen folyt le a víz. Ebből gyanítottam, hogy el van tömődve a kivezető csatorna. De ami rosszabbul érintett, hogy a tálca illesztésénél is szivárgott a víz. Ezt sikerült orvosolnom egy is sikaflex nevezetű tömítőanyaggal. 

Összeraktam az autó belsejét. Azt hittem minden süti, mire megint jött egy kisebb esőzés és újra éreztem azt a nem annyira kellemes szagot a kocsiban. El kezdtem gondolkodni. Ha már fent mindent megcsináltam, akkor gondoltam elkezdek alul kutakodni. Kivettem az alsó kárpitot. Hát amit ott tapasztaltam az annyira nem esett jól.

Hát annyira nem volt őszinte a mosolyom, mikor ezt megláttam. Tudtam, hogy annyira nem lesz egyszerű a megoldás. Visszaraktam a vezetőoldali ülést, majd becéloztam a műhelyt. Mivel tudtam, hogy volt cserélve a szélvédő gyorsan neki is ugrottam egy szivárgás kereső spray-vel hátha találok rajta valamit. Így is lett.

Gyorsan orvosoltam a hibát egy kis szélvédőragasztóval. Szerencsére sikerült megoldani. Nem kellett kivenni a szélvédőt.

Ezt követően fel lett emelve a kocsi. Majd elkezdtem megszámolni, hogy hány darab gumi vízzáró dugó hiányzik a kocsiból. Hát sajnos egyszerűbb volt azt megszámolni, hogy hány darab volt benne.  Ezek is pótlásra kerültek majd jó vastagon ki lett kenve karosszéria tömítő anyaggal.

Szerencsére csak egy kis minimális korrózió jelent meg az utastérben. Ez le lett kezelve, így megakadályoztam a további rozsdásodást. Végül megkezdődhetett az összeszerelés.

Nem volt kevés idő és munka, míg teljes egészében rájöttem, hogy hol ázik be, de megérte. Innentől kezdve már megszűnt a kellemetlen szag az autóban. Beázásnak többé nyoma sem volt.