A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Volvo S80 2.0 T4 rángat és ingadozik az alapjárat.

Azzal került hozzánk az autó, hogy ingadozik az alapjárat és menet közben néha rángat az autó. A dolog pikantériája, hogy ez egy automata váltós gépjármű volt. Első dolgunk az volt, hogy rádugjuk a diagnosztikai gépet és kiolvastuk a hibakódot. A kód P0068 volt, ami nem más mint a szívócsonk abszolút nyomás/ légtömeg fojtószelep helyzet összefüggés.

Itt már nagyjából tisztában voltunk azzal, hogy hol kell elsőként keresni a hibát. Ilyen jelenséget általában a fojtószelep koszolódása vagy rosszabbik esetben a meghibásodása okoz. A kedves tulaj elmondott pár imát, míg kiderült, hogy elegendő-e a tisztítás vagy sem, mert nem az olcsó kategóriába tartozik ezen alkatrésze az autónak.

Fontos, hogy mielőtt bármilyen csatlakozót lehúzunk szedjük le az akkumulátorról a sarut. Nekiláttunk leszerelni magát a fojtószelepet. Igazából sok bonyodalmat nem okoz. Előszőr le kell szerelni a két töltőcsövet. Az egyik a motor tetején halad keresztül, a másik pedig magára a fojtószelepre csatlakozik. A fojtószelepet összesen négy darab csavar rögzíti a szívósorra. Miután leszereltük a következő kép fogadott minket.

Egyértelműen látszott, hogy nagy valószínűséggel a koszolódás okozta a problémát. Alaposan megtakarítottuk. Mi féktisztítót, rongyot és polírpapírt alkalmaztunk erre a célra. Nagyon óvatosan kell eljárni a takarításnál, mert nagyon könnyen összekaristolhatjuk magát a pillangószelepet illetve a fojtószelep belsejét is. 

Miután megtakarítottuk, visszaszereltünk mindent a helyére. Természetesen töröltük a hibakódot, amit nem dobott már vissza. Az autónak a korábbi problémái elmúltak. A tulaj pedig boldog volt, mert nem kellett megvásárolnia egy igen drága alkatrészt.