A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Fiat Punto 1.2 8V 60 LE teszt

Fiat Punto 1.2 8V 60 LE 2000

Volt egy idő mikor kimondottan egy olcsón fenntartható városi autót kerestem. Több járművet is szemügyre vettem, de ebben az árkategóriában azt kell, hogy mondjam nem találtam jobbat. Több Punto-t is megnéztem mire sikerült megtalálni az igazit. Az 1.2-es motor nem szakította szét az aszfaltot, de ellenben keveset fogyasztott és szinte minden fillérekért beszerezhető hozzá. Létezik egy erősebb 16 szeleppel megáldott változat, de az már más árkategória arról nem is beszélve, hogy ha nem figyelnek oda a megfelelő karbantartásra jóval hamarabb adja meg magát, mint a 8 szelepes konstrukció.

A próbakörön azt kaptam, amit elvártam. Egyetlen egy dolog zavart mindvégig. A kuplung pedál benyomásánál szinte mindig bevertem a sípcsontom a kormányoszlop takaró burkolatába. Nekem a háromajtós változatra sikerült szert tennem. Mivel általában egyedül vagy másodmagammal mentem nem tudok véleményt mondani a hátsó utasok komfortérzetéről. A be és kiszállás ugyan olyan macera, mint az összes háromajtós autónál az biztos főleg akkor, ha még az eső is esik, de ettől még nem rossz egyik háromajtós autó sem.

A fogyasztása nagyon jó volt. Városban sem evett többet 6.5-7 liternél. A futóműve nem annyira érzékeny a rossz minőségű utakra. Kicsit keményre lett hangolva gyárilag, ami miatt kicsit pattogós. A klímát nagyon megérzi a motor. Főleg akkor vehető észre, ha még ül is mellettünk valaki. A szervizköltsége abszolút alacsonynak mondható. Nálam semmilyen elektromos hiba nem jelentkezett. A megbízhatatlan olasz autók korszaka úgy gondolom, hogy lezárult. Nyilván ennek a járműnek is vannak típushibái, mint minden autónak. De ez főleg az újabb típusokra vonatkozik.  Azt gondolom, hogy ez a kis Punto megérte az árát. Nem megy úgy, mint egy modernkori diesel autó, viszont jóval olcsóbb a fenntartása. Ez a valamit valamiért kategória.

A töréstesztje még a mai napig jónak mondható ebben a kategóriában. A korrózióra nem hajlamos a karosszéria. Mondjuk ennek az alappillére a sérülésmentes karosszéria. A szigetelése jónak mondható. Az autópályás utazótempónál (130km/h) sem volt zavaró a szélzaj. A motor is még csendesnek mondható ennél a sebességnél. Az ötajtós változat még egy kisebb családnak is elegendő teret tud nyújtani egy kisebb nyaraláshoz.

Aki olcsó, könnyen fenntartható gépkocsit szeretne azt tanácsolom, hogy mindenképp vegye fontolóra a kis Puntót. Túl nagy meglepetés nem érheti a vásárlót. Nekem kimondottan tetszett!